Kundevilkår

Kundevilkår

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på allergica.dk til levering i Danmark.

Allergica.dk ejes og drives af Allergica Amba, CVR-nr.: DK11919677, Hagemannsvej 11, DK-8600 Silkeborg, tlf.: 70 26 17 77, fax: 86 80 13 77, e-mailadresse: allergica@allergica.dk. 


Betaling og levering  

Vi modtager betaling med Dankort og via faktura.

Beløbet trækkes først fra betalingskort, og fakturaer sendes først, når varen afsendes. De generelle betalingsbetingelser for fakturaer er 14 dage fra fakturadato.

Ordrer bestilt inden kl. 14 mandag-torsdag og inden kl. 13 fredag leveres dagen efter.

Alle priser er angivet i danske kroner. Afhængig af din ordres størrelse tillægges prisen for fragt. Du vælger fragt- og leveringsform i slutningen af bestillingsforløbet. 


Direkte forsendelser

Varer kan sendes gebyrfrit direkte til kunder eller klienter ved bestilling fra allergica.dk. (Ved telefonisk bestilling af direkte forsendelser er der et ekspeditionsgebyr på 15 kr.)

Fortrydelsesret  Du har ret til at fortryde en handel, og varer tages retur, hvis de er Allergica i hænde i ubrudt emballage senest 3 dage efter, du har fået varen i fysisk besiddelse. 

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 


Undtagelser til fortrydelsesretten 

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballeringen på lægemidler og kosttilskud. 


Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Varer tages kun retur efter forudgående aftale. Kontakt kundeservice på 70 26 17 77 for at få hjælp til vores returneringsprocedurer.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis vi har modtaget din vare retur senest 3 dage efter, du selv har modtaget den.


Returomkostninger

Du skal selv betale for returnering af varer. 


Følger af fortrydelse 

Hvis du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din vare retur. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 


Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på tlf: 70 26 17 77 

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.